„Godzilla Minus One”: O Reînviere Neașteptată a Francizei cu Recorduri de Box Office

„Godzilla Minus One” cucerește audiența și criticii, stabilind recorduri de încasări. Într-o eră de obișnuință cinematică, acest film aduce un suflu proaspăt în lumea filmelor de acțiune.

Sursa foto: themoviedb.org

Woa, auzi? Filmul „Godzilla Minus One” e un adevărat boom! Nu doar că a bătut recorduri de încasări, dar și criticii îl laudă în draci. E cel de-al 33-lea film din seria japoneză și pare să fi lovit direct în inimă publicului și a criticilor.

Prin decembrie, a cam dat peste cap hollywood-ul, adunând peste 15,7 milioane de dolari numai în Statele Unite. Și bănuiesc că la bugetul lor de 15 milioane de dolari nu s-au așteptat să se descurce așa de bine. Dar uită-te și la asta: filmul a primit un 97% pe Rotten Tomatoes din 96 de recenzii și un whopping 98% de la public. E ca și cum toată lumea a bătut din palme și a zis „Bravo, Godzilla!”

Și asta se întâmplă când lumea pare să fie un pic obosită de tot felul de francize și filme cu supereroi care parcă nu mai impresionează ca altădată. Se vorbește despre cum filmele din Universul Cinematografic Marvel au avut un debut cam mai slab, iar altele precum „The Flash” și „Indiana Jones and the Dial of Destiny” au cam dezamăgit.

Un tip de la Comscore, Paul Dergarabedian, spune că „Godzilla Minus One” face parte dintr-o serie de surprize recente în lumea filmelor. El zice că acum nu mai e vorba doar de a face ceva deja testat și confirmat, ci de a ieși din tipare și a aduce ceva nou sau cu un punct de vedere unic.

Și filmul ăsta cu Godzilla ne arată că filmele de acțiune încă pot fi tari, chiar și când folosesc personaje familiare. Iar povestea, care se petrece în Japonia după cel de-al Doilea Război Mondial, aduce un suflu nou în franciză. Toho, studioul care a făcut filmul, n-a mai făcut așa ceva cu monstrul Godzilla din 2016. Dar uite că au nimerit bine acum.

Și știi ce e tare? Se anunță încă un film cu Godzilla anul viitor, „Godzilla x Kong: The New Empire”. Un trailer a ieșit deja, iar lumea deja vorbește despre cum aleargă Godzilla în clip. Un detaliu mic, dar care pare să fi prins atenția.

Dergarabedian mai spune că secretul e calitatea și creativitatea, că lumea vrea ceva fresh, nu doar variante uzate. Și cred că are dreptate. Oamenii nu sunt sătui de Godzilla sau de filme de acțiune, ci doar de filmele proaste sau cele care nu se ridică la înălțime.

Și când aud de ceva „fresc”, parcă se aprind și devin super entuziasmați. Exact cum s-a întâmplat și cu filmele „Oppenheimer” și „Barbie”. N-au fost doar filme obișnuite, ci au adus ceva diferit în peisaj.

Așa că se pare că secretul succesului e să scoți ceva care să provoace lumea și să nu te rezumi la ideile convenționale. Oricum, nu e ușor să ghicești ce vrea publicul, dar e clar că vor ceva care să-i țină în priză și să-i surprindă.

Articole asemănătoare